zondag 23 januari 2011

Vacature Fractiesecretaris D66 Flevoland

Op vrijdag 21 januari is bekend geworden dat we lijstnummer 9 hebben geloot. Diezelfde dag was ook de definitieve indiening van de kandidatenlijst. Om dat voor elkaar te krijgen heeft de regionale verkiezingscommissie onverwacht veel extra werk moeten doen. Wat was het geval? Bij de eerdere proefindiening constateerde een ambtenaar dat de schrijfwijze van de achternaam van Shasta op de formulieren anders was dan in de gemeentelijke basisadministratie. Wij schrijven Rötscheid, met een trema op de o. In de administratie ontbreken die twee puntjes. En of we maar even alles over wilden doen.
Dat betekende dat alle kandidaten een nieuwe instemmingsverklaring moesten opsturen en er weer tenminste 30 ondersteuningsverklaringen moesten worden verzameld. Dit is allemaal gelukt op een kandidaat na: Wim van Wegen. Die komt helaas dus niet op de lijst. Met 29 kandidaten uit alle hoeken en gaten van Flevoland blijft het een mooi resultaat!
De lijstverbinding met GroenLinks is ook geregeld. Het papierwerk is nu klaar. De campagne gaat in een hogere versnelling!