zondag 30 januari 2011

Regionale bijeenkomst D66 Flevoland met prominenten

Afgelopen vrijdagavond 28  januari werd op de 30e verdieping van het WTC in Almere een regionale bijeenkomst gehouden van D66 Flevoland. Meer dan 50 belangstellende wel en niet Flevolandse D66-ers kwamen ‘naar boven’ om van de ‘vergezichten’ te genieten. Daarmee bedoel ik niet alleen het uitzicht vanaf de WTC-toren, maar ook de D66-ideeën voor de toekomst die de aanwezige D66-prominenten te vertellen hadden.

Om 20.00 uur gaf Michiel Rijsberman (lijsttrekker D66 Flevoland en avondvoorzitter) de aftrap voor de verkiezing in Flevoland: 100.000 banen erbij, een provincie die zich richt op kerntaken en stevig onderwijs! Vervolgens presenteerde René Peeters (D66 wethouder in Almere) de Almeerse plannen voor Jeugd en Onderwijs. Niet alleen mooie plannen, maar ook resultaten uit de afgelopen 8 maanden werd met ons gedeeld. Vervolgens liet Sophie in ’t Veld (Europarlementariër voor D66)  zien hoe regionale, landelijke en Europese politiek elkaar wederzijds beïnvloeden. Tot slot vertelde Roger van Boxtel (lijsttrekker D66 voor de Eerste Kamer) waarom het juist nu zo belangrijk is dat D66 goed vertegenwoordigd is in de Eerste Kamer.

Vanuit de verhalen van Sophie en Roger haal ik dat we in Nederland stil staan. En met dit kabinet wordt het er niet beter op. Als we om ons heen kijken walsen de Chinezen over ons heen, terwijl wij ons druk maken over 1.000 allochtone jongeren die geweld plegen. Ook erg, maar we hebben niet in de gaten dat we onze ogen nu écht moeten openen en de woningmarkt, arbeidsmarkt, onderwijs en onze democratie duurzaam moeten hervormen om nog tegen opkomende landen en economieën als o.a. de Chinezen op te kunnen. Straks zit daar de kennis en industrie en niet meer in Nederland en Europa. Moet je dit eens voorstellen, dit gebeurt dus als we niets doen.

D66 is dan ook hard nodig, zeker nu om Nederland en Europa sterk te houden en sterker te maken! Onze stevige, brede, internationale en progressieve blik moet meer en meer onder de aandacht komen. Wat mij dus echt bijblijft van deze avond: kijk hoe landen in het Midden-Oosten langzaam veranderen, en wij staan stil. Dat kan echt niet meer.

Aan het einde van de avond hadden we met elkaar één afspraak: dat Sophie, Roger, René en alle andere D66-ers alles op alles zullen zetten om Michiel een grote fractie te geven en daarmee ook indirect een grote Eerste Kamer.Sophie in 't Veld
Bron van dit artikel: Ton Lesscher-Blog (Fractie D66)