zondag 22 september 2013

Dien deze maand zienswijze Provinciefusie in

D66 Flevoland roept de inwoners van Flevoland op om te reageren op de plannen van Minister Plasterk om de provincies Flevoland, Noord Holland en Utrecht samen te voegen. Om burgers te helpen hun zienswijzen in te dienen lanceert D66 de site www.zienswijze-noordvleugel.nl.

De plannen van Minister Ronald Plasterk (PvdA) om de provincies Flevoland, Noord-Holland en Utrecht samen te voegen liggen in de periode tussen 17 juni en 16 oktober 2013 ter inzage. Nu dus nog precies een maand. In deze periode kan iedereen reageren op de plannen en een zienswijze indienen. D66 vindt dat het provinciaal bestuur beter kan. Een vorming van landsdelen helpt hierbij. “Maar ook de plannen van minister Plasterk voor de fusie kunnen veel beter. Want wie wil er bijvoorbeeld twee keer in één jaar voor de provincie stemmen? Onze site helpt burgers die het in principe wel eens zijn met een provinciale fusie, maar die een kritische kanttekening willen plaatsen bij de aanpak van de minister,” vertelt Michiel Rijsberman, fractievoorzitter D66 Flevoland.

Faciliteer positieve feedback
Er zijn verschillende mogelijkheden om een zienswijze in te dienen. Ook Provincie Flevoland helpt hierbij. “De site van de provincie heeft een negatieve insteek en faciliteert alleen de mensen die tegen de plannen zijn”, stelt Rijsberman. “D66 vindt dat ook mensen met een andere mening dan die van provincie Flevoland gefaciliteerd moeten worden. Vandaar deze nieuwe website: www.zienswijze-noordvleugel.nl”.

Meer zienswijzen naar Plasterk
Gebruikers van de site krijgen hun zienswijze in PDF gepresenteerd. Ze kunnen zelf bepalen of ze deze vervolgens naar de minister opsturen of mailen. D66 hoopt dat op deze manier meer mensen hun stem laten horen en een zienswijze naar Minister Plasterk zullen opsturen.