zondag 17 november 2013

D66’er Niels Abcouwer ontvangt Jet de Bussy- penning

Niels Abcouwer ontving zaterdag tijdens de Algemene Regio Vergadering van D66 Flevoland de Jet de Bussy- penning. Deze penning is een onderscheiding voor leden van D66 die zich op bijzondere wijze voor de partij hebben ingezet op lokaal of regionaal niveau.

Abcouwer is lid sinds 1977 en heeft zich sindsdien ten volle ingezet voor D66. Hij is onder andere verschillende keren voorzitter geweest van D66 Lelystad en D66 Flevoland en heeft ontelbare campagnes geleid. Van posters plakken tot de organisatie, op Abcouwer kan D66 altijd rekenen. De penning werd uitgereikt door Wichard de Wolf, landelijk bestuurslid vereniging & vrijwilligers.

Eerste Statenlid Flevoland

Naast het vrijwilligerswerk binnen de vereniging was Abcouwer van 1985 tot en met 1995 Statenlid in Flevoland. De Commissaris van de Koningin begon met het benoemen van Statenleden bij de letter A. Abcouwer werd dus als eerste benoemd en was hiermee het allereerste Statenlid van de provincie Flevoland.