dinsdag 27 mei 2014

Rijsberman lijsttrekker voor D66 Flevoland

Michiel Rijsberman is bij de provinciale verkiezingen in maart 2015 lijsttrekker voor D66 Flevoland. Rijsberman is de huidige D66 fractievoorzitter in Provinciale Staten en was ook lijsttrekker tijdens de vorige verkiezingen.

De Europese verkiezingen zijn nauwelijks achter de rug of de politieke partijen zijn alweer begonnen met de voorbereidingen voor de provinciale verkiezingen van volgend jaar maart. Bij D66 begint dat met de verkiezing van de lijsttrekker. In Flevoland is Almeerder Michiel Rijsberman (43) de enige kandidaat.

Geen tegenkandidaten

Na het sluiten van de periode waarin ieder D66-lid zich kandidaat kon stellen, bleek Rijsberman de enige kandidaat te zijn. “Wij zijn blij met de steun en het vertrouwen dat de leden hiermee uitspreken,” aldus regiovoorzitter Ruud Gerzon. “De leden moeten zijn lijsttrekkerschap nog formeel bevestigen, maar aangezien hij de enige kandidaat is, is dat een formaliteit.” De andere kandidaten op de D66-lijst worden deze zomer gekozen, door middel van interne verkiezingen.

Campagne voor sterk Flevoland

D66 Flevoland ziet de komende campagne, met Michiel Rijsberman als lijsttrekker, vol vertrouwen tegemoet. Rijsberman heeft de laatste jaren in Provinciale Staten een sterke fractie neergezet. De komende maanden werkt D66 aan het verkiezingsprogramma, waarin werkgelegenheid, natuur en de ruimtelijke ontwikkeling van Flevoland belangrijke speerpunten zullen zijn. “Ik heb nu al zin in de campagne,” zegt Rijsberman, “we gaan voor een groen en sterk Flevoland, met meer werk en welvaart voor de Flevolanders!”