vrijdag 7 november 2014

Hou Flevoland bereikbaar!

D66 vindt het onwenselijk dat er gelijktijdig werkzaamheden aan het spoor en aan de A6 worden uitgevoerd waardoor Flevoland vanaf Amsterdam en Schiphol slecht bereikbaar is. De D66-fracties van Almere, Lelystad en Flevoland dienen daarom schriftelijke vragen in.

Naast de geplande afsluiting van de A6, voert de NS dit weekend werkzaamheden uit aan het traject Naarden-Bussum-Weesp-Almere Poort. “Werkzaamheden en de hinder die daarbij hoort zijn vaak onvermijdelijk. Maar voorkom dat de reizigers geen alternatief hebben door alles tegelijkertijd uit te voeren,” zegt D66-raadslid Martine van Bemmel uit Almere.

Veel hinder, geen alternatieven

“Ook in het weekend werken veel Flevolanders in Amsterdam of op Schiphol. Deze mensen hebben iedere keer veel hinder van werkzaamheden en kunnen nu niet kiezen voor een alternatieve manier van reizen,” benadrukt D66-Statenlid Shasta Rötscheid. Vorige maand was de treinverbinding tussen Almere en Weesp dagenlang buiten gebruik door werkzaamheden. Toen konden mensen echter wel kiezen voor de auto.

Voorkom dit in de toekomst

“Aan de situatie van dit weekend kunnen we waarschijnlijk niets veranderen. Maar we kunnen wel voorkomen dat het nogmaals gebeurd,” verklaart Peter Schot, fractievoorzitter van D66 Lelystad. “Ook als het bestuur van de gemeentes en de provincie geen directe invloed kunnen uitoefenen op de planning, hebben ze misschien wel indirecte invloed. Vooral als we als Flevoland gezamenlijk een signaal afgeven.”