donderdag 24 januari 2019

D66 Flevoland presenteert haar verkiezingsprogramma

Kiezen voor de toekomst, met dat motto gaat D66 in Flevoland de Provinciale verkiezingen in. De belangrijkste thema’s waarmee de sociaalliberalen de harten van de Flevolandse kiezers proberen te veroveren zijn: een duurzame provincie, gelijke kansen voor iedereen en een sterke positie van Flevoland in Europa.

Lijstrekker Tiko Smetsers ontving het eerste exemplaar van het verkiezingsprogramma op dinsdagavond in Almere uit handen van Michiel Verkoulen, lid van het Landelijke Bestuur van D66. “D66 is dé partij die werkt aan de toekomst”, aldus de in Dronten geboren lijsttrekker. “Wij durven keuzes te maken. Een stem op D66 is een stem op meer banen, een betere bereikbaarheid van onze steden én ons platteland en een Flevoland dat klaar is voor een duurzame toekomst. Als D66 denken we aan morgen dus doen we vandaag”.

Kiezen voor de toekomst

Smetsers: “Flevoland ligt volledig onder de zeespiegel. Als onze kinderen willen blijven wonen in, en genieten van deze mooie provincie, moeten we werk maken van het Parijsakkoord en de uitstoot van CO2 verlagen. Iedere Flevolander moet daarom in staat zijn zelf duurzame energie op te wekken en zo de energierekening te verlagen. We willen dat iedereen hieraan mee kan doen. Grondstoffen moeten gerecycled worden. Uitstekend openbaar vervoer en goede fietspaden daar maken we ons hard voor. Daarnaast is de positie van Flevoland in Europa enorm belangrijk. Alleen door samenwerking kunnen we  succesvol zijn en onze regionale economie en werkgelegenheid versterken.”

Sterk team

De lijst van D66 Flevoland bestaat uit een mix van ervaren mensen en nieuwkomers. “Ik heb enorm veel zin in de komende campagne en kijk er naar uit om met dit nieuwe team aan het werk te gaan. Met uw steun kunnen we het verschil maken. Daarom, kies voor de toekomst. Kies ook in Flevoland D66”, aldus Smetsers.

Download hier het verkiezingsprogramma

Vind hier alle kandidaten