vrijdag 23 oktober 2020

Bijeenkomst 26 oktober Stikstof in Flevoland met Tjeerd de Groot geannuleerd

Vanwege de coronamaatregelen is er voor gekozen om de bijeenkomst met Tjeerd de Groot van 26 oktober te verzetten naar een nog nader te bepalen datum in januari. Door het stevige onderwerp van de avond vindt de organisatie het gepast om de bijeenkomst juist fysiek te laten plaatsvinden. Als de datum bekend is zal deze worden gecommuniceerd. Wegens corona kunnen we helaas dit evenement niet door laten gaan, maar we willen natuurlijk wel graag nog wel online met elkaar in gesprek gaan.

Ruimtelijke ordening en duurzaamheid

Natuur is niet alleen mooi, maar ook nuttig en noodzakelijk. Het zorgt voor schone lucht, schoon water en vruchtbare grond. Natuur levert voedsel en een omgeving waar mensen kunnen recreƫren en tot rust kunnen komen. De natuur staat aan de basis van ons bestaan en onze welvaart. Voor het eerst in decennia lijkt de natuur in Nederland zich wat te herstellen. D66 wil investeren in het behoud en de versterking van de natuur, zodat ook toekomstige generaties over deze natuurwaarden beschikken.

De provincie heeft als gebiedsregisseur belangrijke taken op het gebied van ruimtelijke ordening, zeker nu het Rijk haar taken in de ruimtelijke ordening overdraagt. D66 wil dat de provincie haar taken vervult vanuit een heldere visie op de ontwikkeling van Flevoland en haar taak daarin.